blog

opłaty

Rozliczanie z zakresu ochrony środowiska. Kogo dotyczy i co obejmuje?

Działalność gospodarcza kojarzy się raczej z obowiązkami dotyczącymi przestrzegania przepisów dotyczących kwestii podatkowych, związanych z ubezpieczeniami społecznymi oraz wymogami kodeksu pracy w obszarze zapewnienia bezpieczeństwa. Jednak istnieją także regulacje środowiskowe, łączące się z ochroną zasobów naturalnych i powstawaniem odpadów poprodukcyjnych. Każde przedsiębiorstwo korzystające w swej działalności ze środowiska naturalnego jest zobowiązane do prowadzenia odpowiedniej dokumentacji, […]

wniosek kredytowy

Sporządzanie wniosku kredytowego. O czym należy pamiętać?

Kredyt pozwala na uzyskanie dodatkowych środków na prowadzoną działalność gospodarczą.  Może pomóc w zdobyciu pieniędzy na rozwój firmy – zakup nowych maszyn i urządzeń, otwarcie dodatkowych oddziałów w innych miastach lub wprowadzenie technologii. Pozyskane środki mogą być także przeznaczone np. na rozbudowę zakładu przemysłowego lub zmianę wystroju w przypadku działalności handlowej. Bardzo często firmy decydują […]

wybór księgowej

Pięć cech dobrej księgowej

Prowadzenie ksiąg rachunkowych bywa trudne i często wiąże się z działaniem pod dużą presją. Poszukując odpowiedniej osoby do prowadzenia księgowości, musimy brać pod uwagę różne elementy, które pozwolą na dobre wykonywanie wszystkich zadań. Sprawdźmy, jakie cechy dobrej księgowej mogą być najważniejsze i na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę.   Skrupulatność i dobra organizacja pracy Księgowość […]

Specyfika księgowości pełnej

Księgowość pełna i uproszczona – porównanie

Prowadzenie własnego biznesu zawsze wiąże się z koniecznością prowadzenia księgowości. Bez względu na to, czy przedsiębiorca planuje samodzielnie podjąć się tego wyzwania, czy też skorzysta z usług biura księgowego, zawsze na początku będzie musiał dokonać kluczowego wyboru między księgowością pełną a uproszczoną. W tym artykule podpowiemy, jakie są różnice między tymi sposobami rozliczeń i na […]

Przychody i rozchody

Z jakich elementów składa się KPiR?

Budowa Księgi przychodów i rozchodów jest ściśle określona i składa się aż z 16 kolumn. Taka struktura wynika z załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Finansów.

biuro

Rozliczenia ryczałtowe. Podstawowe informacje

Rozliczenie ryczałtowe to jedna z dogodniejszych dla przedsiębiorców form opodatkowania. Coraz więcej firm zgłaszających się do naszego biura rachunkowego jest zainteresowana właśnie ryczałtem. Dlatego też w tym artykule przygotowaliśmy najważniejsze informacje na ten temat.