Blog


Pragniemy dzielić się z Państwem naszą wiedzą i doświadczeniem nie tylko podczas podejmowanej współpracy, ale także na naszej stronie internetowej. Dlatego zachęcamy do bieżącej lektury artykułów, które umieszczamy na blogu naszego Biura Doradztwa Podatkowego. W publikowanych wpisach znajdą Państwo wiele wartościowych informacji dotyczących rozliczeń podatkowych, zasad aktualnego prawa podatkowego, podatku VAT oraz wielu innych istotnych tematów.

Ponadto dowiedzą się Państwo, w jaki sposób radzić sobie z przypadkowo popełnionymi błędami księgowymi oraz jak rozwiązywać i uzupełniać zaległości księgowe. Dzięki temu będą Państwo na bieżąco ze wszystkimi nowo wprowadzanymi zasadami obowiązującego prawa, a wiele kwestii, które być może wydawały się Państwu skomplikowane, zostanie rozjaśnionych.


działalność gospodarczą

Dynamicznie zmieniająca się sytuacja rynkowa sprawia, że nie wszystkie istniejące firmy są w stanie dopasować się do aktualnych warunków. Wielu przedsiębiorców decyduje się w takich przypadkach na likwidację swojego biznesu. Zdarza się jednak, że trudności mają charakter przejściowy związany np. z sezonowością popytu. Doskonałym wyjściem może się więc okazać skorzystanie z opcji przewidującej zawieszenie działalności gospodarczej. Nierzadko będzie to o wiele korzystniejsze niż jej likwidacja. Warto pamiętać, że nie zwalnia to z części obowiązków formalnych. Na ogół konieczne będzie więc dalsze korzystanie z usług księgowych. W Toruniu specjalizuje się w nich Biuro Doradztwa Podatkowego Lidii Sarneckiej. Przekonajmy się, jak wygląda zawieszenie działalności i co się z nim łączy.

znak zapytania

Działające na rynku firmy często dążą do stosowania różnych strategii służących obniżaniu swoich zobowiązań podatkowych. By temu przeciwdziałać, prawodawcy wprowadzają rozmaite rozwiązania ograniczające istniejące w tym obszarze możliwości. Jednym z takich mechanizmów są ceny transferowe. W Toruniu specjalistami w ich dziedzinie jest Biuro Doradztwa Podatkowego Lidii Sarneckiej. Przyjrzyjmy się bliżej tej tematyce.

sprawozdanie finansowe

Prowadzenie biznesu wiąże się z koniecznością wykonywania wielu obowiązków formalnych nakładanych przez istniejące regulacje prawne. Są one szczególnie rozbudowane, jeżeli chodzi o księgowość. Poza dokonywaniem odpowiednich zapisów w sporządzanej dokumentacji, ważne będzie także naliczanie zobowiązań oraz przygotowywanie zeznań podatkowych w ramach wszystkich dotykających danego podmiotu danin. Dla przedsiębiorstw, które z racji swej formy prawnej lub skali działania muszą prowadzić pełne księgi, dodatkową powinnością okaże się składanie sprawozdań finansowych. Na szczęście pomocą w ich opracowaniu służą firmy zajmujące się wykonywaniem usług rachunkowych. W Toruniu znakomitym przykładem może tu być Biuro Doradztwa Podatkowego Lidii Sarneckiej, oferujące kompleksowe prowadzenie księgowości. Przekonajmy się, czym są sprawozdania i kto musi je składać.

prowadzenie księgowości

Księgowość to nieodłączny element prowadzenia działalności gospodarczej. Zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa muszą sobie z nią radzić, aby uniknąć problemów związanych z prawem podatkowym.

ubezpieczenie społeczne

Ubezpieczenia społeczne w Polsce są realizowane przez dwa podmioty – Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) oraz Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS). Choć oba mają na celu zapewnienie ochrony ubezpieczeniowej, różnią się pod względem zakresu i warunków świadczeń.