Blog Biura Doradztwa Podatkowego Lidii Sarneckiej


Pragniemy dzielić się z Państwem naszą wiedzą i doświadczeniem nie tylko podczas podejmowanej współpracy, ale także na naszej stronie internetowej. Dlatego zachęcamy do bieżącej lektury artykułów, które umieszczamy na blogu naszego Biura Doradztwa Podatkowego. W publikowanych wpisach znajdą Państwo wiele wartościowych informacji dotyczących rozliczeń podatkowych, zasad aktualnego prawa podatkowego, podatku VAT oraz wielu innych istotnych tematów.

Ponadto dowiedzą się Państwo, w jaki sposób radzić sobie z przypadkowo popełnionymi błędami księgowymi oraz jak rozwiązywać i uzupełniać zaległości księgowe. Dzięki temu będą Państwo na bieżąco ze wszystkimi nowo wprowadzanymi zasadami obowiązującego prawa, a wiele kwestii, które być może wydawały się Państwu skomplikowane, zostanie rozjaśnionych.


liczenie składek

Prowadząc działalność gospodarczą przedsiębiorcy wykorzystują różnego rodzaju składniki majątku. Możemy tu wymienić chociażby samochód, laptop, drukarkę czy telefon. W określonych przypadkach składniki te można zaklasyfikować do środków trwałych. Dlatego warto poznać definicję środka trwałego oraz podział, jaki obowiązuje w ich przypadku. Dosyć częstym błędem popełnianym przez przedsiębiorców jest także nieumiejętność oddzielenia środków trwałych od wyposażenie firmy.

klepsydra ze środowiskiem

Działalność gospodarcza kojarzy się raczej z obowiązkami dotyczącymi przestrzegania przepisów dotyczących kwestii podatkowych, związanych z ubezpieczeniami społecznymi oraz wymogami kodeksu pracy w obszarze zapewnienia bezpieczeństwa. Jednak istnieją także regulacje środowiskowe, łączące się z ochroną zasobów naturalnych i powstawaniem odpadów poprodukcyjnych. Każde przedsiębiorstwo korzystające w swej działalności ze środowiska naturalnego jest zobowiązane do prowadzenia odpowiedniej dokumentacji, składania obowiązkowych informacji dotyczących szczegółów prowadzonych działań oraz wnoszenia przewidzianych przez przepisy opłat. Zobaczmy, jakie są obowiązki związane z rozliczeniami dotyczącymi ochrony środowiska i o czym należy pamiętać.

wniosek o kredyt

Kredyt pozwala na uzyskanie dodatkowych środków na prowadzoną działalność gospodarczą.  Może pomóc w zdobyciu pieniędzy na rozwój firmy – zakup nowych maszyn i urządzeń, otwarcie dodatkowych oddziałów w innych miastach lub wprowadzenie technologii. Pozyskane środki mogą być także przeznaczone np. na rozbudowę zakładu przemysłowego lub zmianę wystroju w przypadku działalności handlowej. Bardzo często firmy decydują się na zaciągnięcie kredytu obrotowego, np. na zakup większej ilości materiałów ze względu na duże zamówienie lub nawiązanie współpracy z nowym kooperantem. We wszystkich tego typu sytuacjach niezbędne jest prawidłowe sporządzenie wniosku kredytowego. Od tego, jak przygotujemy wymagane dokumenty, zależą nasze szanse pozyskania finansowania. Sprawdźmy, o czym warto pamiętać przy sporządzaniu wniosku kredytowego.

kartki z tabelkami

Prowadzenie ksiąg rachunkowych bywa trudne i często wiąże się z działaniem pod dużą presją. Poszukując odpowiedniej osoby do prowadzenia księgowości, musimy brać pod uwagę różne elementy, które pozwolą na dobre wykonywanie wszystkich zadań. Sprawdźmy, jakie cechy dobrej księgowej mogą być najważniejsze i na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę.

mężczyzna w biurze z teczkami

Prowadzenie własnego biznesu zawsze wiąże się z koniecznością prowadzenia księgowości. Bez względu na to, czy przedsiębiorca planuje samodzielnie podjąć się tego wyzwania, czy też skorzysta z usługbiura księgowego, zawsze na początku będzie musiał dokonać kluczowego wyboru między księgowością pełną a uproszczoną. W tym artykule podpowiemy, jakie są różnice między tymi sposobami rozliczeń i na jakiej podstawie podejmuje się decyzje o doborze jednego z nich.

przyrząd do leczenia

Pełna księgowość to termin określający czynności informacyjno-kontrolne związane z prowadzeniem ksiąg rachunkowych. Wiele firm i instytucji podlega obowiązkowi wdrożenia pełnej księgowości. Konieczność rejestrowania przychodów i kosztów dotyczy nie tylko osób prawnych (np. spółki z o.o., spółki akcyjne), ale również niektórych osób fizycznych.

W tym artykule podpowiemy, czym właściwie jest pełna księgowość i kogo dotyczy.