Rozporządzenie Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z 15 października 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (Dz.U. 2019 r. poz. 1988) posiada w treści informacje odnośnie nowego sposobu wypełniania JPK. Fiskus zaciera ręce na nowe możliwości uszczelniania systemu podatkowego ale pracodawcy łapią się za głowę z przerażeniem na myśl o dalszych obostrzeniach.
Blog
Pragniemy dzielić się z Państwem naszą wiedzą i doświadczeniem nie tylko podczas podejmowanej współpracy, ale także na naszej stronie internetowej. Dlatego zachęcamy do bieżącej lektury artykułów, które umieszczamy na blogu naszego Biura Doradztwa Podatkowego. W publikowanych wpisach znajdą Państwo wiele wartościowych informacji dotyczących rozliczeń podatkowych, zasad aktualnego prawa podatkowego, podatku VAT oraz wielu innych istotnych tematów.
Ponadto dowiedzą się Państwo, w jaki sposób radzić sobie z przypadkowo popełnionymi błędami księgowymi oraz jak rozwiązywać i uzupełniać zaległości księgowe. Dzięki temu będą Państwo na bieżąco ze wszystkimi nowo wprowadzanymi zasadami obowiązującego prawa, a wiele kwestii, które być może wydawały się Państwu skomplikowane, zostanie rozjaśnionych.
W prowadzeniu działalności gospodarczej znaczną część energii i czasu pochłaniają czynności organizujące i nadzorujące jej funkcjonowanie. Tymczasem działanie firmy wymaga również uporządkowanego prowadzenia rozliczeń księgowych, w których najdrobniejsze zaniedbanie prowadzi do poważnych w skutkach zaległości. Konieczna jest zatem wiedza o możliwościach wyprowadzania zaległości księgowych.
Podatek VAT to podatek od towarów i usług. Jest on doliczany do wartości netto każdej dokonywanej przez nas transakcji kupna-sprzedaży. Każdy polski konsument i przedsiębiorca ma z nim styczność. W naszym kraju został wprowadzony 8 stycznia 1993 roku, a w marcu 2004 roku został on uregulowany i dostosowany do prawa podatkowego Unii Europejskiej. Oto kilka faktów, które każdy powinien o nim wiedzieć:
Podatki są to bezzwrotne, powszechne i przymusowe świadczenia pieniężne na rzecz państwa. Rozliczenie ich jest obowiązkiem każdego obywatela i przedsiębiorcy. PIT-y tych ostatnich są zdecydowanie bardziej skomplikowane od osób zatrudnionych na etacie, dlatego często można w nich spotkać różne pomyłki i błędy. Początkujący przedsiębiorcy mogą również popełniać różne inne błędy dotyczące podatków i ich opłacania. W dzisiejszym wpisie przedstawimy kilka najczęstszych błędów podatkowych występujących w zeznaniach podatkowych polskich przedsiębiorców oraz nieprzemyślanych decyzji podatkowych, które mogą doprowadzić nawet do znacznego spadku rentowności przedsiębiorstwa.
Prowadząc działalność gospodarczą przedsiębiorcy wykorzystują różnego rodzaju składniki majątku. Możemy tu wymienić chociażby samochód, laptop, drukarkę czy telefon. W określonych przypadkach składniki te można zaklasyfikować do środków trwałych. Dlatego warto poznać definicję środka trwałego oraz podział, jaki obowiązuje w ich przypadku. Dosyć częstym błędem popełnianym przez przedsiębiorców jest także nieumiejętność oddzielenia środków trwałych od wyposażenie firmy.
Działalność gospodarcza kojarzy się raczej z obowiązkami dotyczącymi przestrzegania przepisów dotyczących kwestii podatkowych, związanych z ubezpieczeniami społecznymi oraz wymogami kodeksu pracy w obszarze zapewnienia bezpieczeństwa. Jednak istnieją także regulacje środowiskowe, łączące się z ochroną zasobów naturalnych i powstawaniem odpadów poprodukcyjnych. Każde przedsiębiorstwo korzystające w swej działalności ze środowiska naturalnego jest zobowiązane do prowadzenia odpowiedniej dokumentacji, składania obowiązkowych informacji dotyczących szczegółów prowadzonych działań oraz wnoszenia przewidzianych przez przepisy opłat. Zobaczmy, jakie są obowiązki związane z rozliczeniami dotyczącymi ochrony środowiska i o czym należy pamiętać.
Kredyt pozwala na uzyskanie dodatkowych środków na prowadzoną działalność gospodarczą. Może pomóc w zdobyciu pieniędzy na rozwój firmy – zakup nowych maszyn i urządzeń, otwarcie dodatkowych oddziałów w innych miastach lub wprowadzenie technologii. Pozyskane środki mogą być także przeznaczone np. na rozbudowę zakładu przemysłowego lub zmianę wystroju w przypadku działalności handlowej. Bardzo często firmy decydują się na zaciągnięcie kredytu obrotowego, np. na zakup większej ilości materiałów ze względu na duże zamówienie lub nawiązanie współpracy z nowym kooperantem. We wszystkich tego typu sytuacjach niezbędne jest prawidłowe sporządzenie wniosku kredytowego. Od tego, jak przygotujemy wymagane dokumenty, zależą nasze szanse pozyskania finansowania. Sprawdźmy, o czym warto pamiętać przy sporządzaniu wniosku kredytowego.
Prowadzenie ksiąg rachunkowych bywa trudne i często wiąże się z działaniem pod dużą presją. Poszukując odpowiedniej osoby do prowadzenia księgowości, musimy brać pod uwagę różne elementy, które pozwolą na dobre wykonywanie wszystkich zadań. Sprawdźmy, jakie cechy dobrej księgowej mogą być najważniejsze i na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę.